Skip to content

The DATE

January 12, 2008

Alhamdulillah, akhirnya dah dapat mencapai persetujuan kedua belah pihak untuk hari pernikahan.

  • Nikah – Saturday, 21st June 2008, 11 a.m
  • BersandingSunday, 22nd June 2008

Saya sangat happy sebab inilah tarikh yg saya & Faez dah plan awal-awal dulu. 23rd June tu birthday saya, so tarikh ni memang sesuailah & senang nak ingat. Both of our parents kata tak nak buat nikah & bersanding sehari sebab tak nak kelam-kabut. Malam hari nikah tu, mungkin nak diadakan khatam Quran. Jadi, kawan-kawan boleh datang masa majlis bersanding hari Ahad tu. Ahad cuti kan? Sooo.. takde problem nak datang tau! Kalau nak datang dua-dua time lagi lagi lagi baik!πŸ™‚ Majlis di sebelah keluarga cik Faez pula akan dilangsungkan seminggu kemudian.

Sebaik sahaja family cik Faez pulang tadi, saya dengan pantasnya call mak andam saya Kak Rose tu nak book tarikh, dan terus buat appointment untuk jumpa dia esok. Dah bolehlah nak discuss baju, pilih theme & idea pelamin. InsyaAllah.πŸ™‚

Coming agenda :

Saturday, January 19th Afternoon : Nisa’s wedding | Evening : Going for a facial treatment with cik tunang

Wahh..dah bolehlah letak countdown to wedding day kat atas tu kan?

18 Comments leave one →
  1. athirah permalink
    January 12, 2008 9:37 pm

    I’m the first to comment.. πŸ™‚

    helo cik mizah..first thing, aku rindu bangaaaaaaat pada kamu!

    second thing, waa… dh confirm tarikh.. so, skang boleh la prepare itu ini! Aku sure datang punye tau! nak VIP seat for makan –> gurau je! hahaha

    mizah, tahun ni, dalam gang berenam (ko, aku, shera, eliza, yuyu)–> dua akan jadi ISTERI ORG (ko n yuyu), sorang dah TUNANGAN ORANG (eliza), dua lagi SINGLE (aku & shera). Iye ke cik shera?? hihhi.

    Macam aku je jadi last person antara kita yang kawin?? huhuhu

    Weh, aku ade gambo kita berenam pakai telekung! wakakkaa..rasa nak upload je dlm blog! tp ms tu sume masih comot2 lagi! hihihihi..
    πŸ™‚

  2. athirah permalink
    January 12, 2008 9:38 pm

    ooppsss….sorang lagi..LIZASUE! sowi..termiss pulak!πŸ™‚

  3. January 12, 2008 10:55 pm

    ahaa..aku juge kawen rite after besday.nikah sekali ngan sanding mmg kelam kabutss..nak menunggu siap satu hal jugakkk.ko kate mau tunjuk perubahan muk yg dah cunss tu.tepekla gambo!

  4. January 12, 2008 11:26 pm

    athirahhhhhhhhhhh ku!!

    aku pon rindu bangat giler giler kat kamu. thirah, mcm susah nak percaye kan kawan ko yang selalu nak datang2 bilik ko masa final yr nangis2 ngadu2 sebab majuk2 gaduh2 dengan cik faez ni dah nak kawen dah? thanks a lot thirah for those times and for everything!! layan kerenah aku buat kopi kapal api (haha!) teman aku tido kat bilik masa first time dapat bilik sorang. i love u soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo much!!!!! waaaa rasa nak nangis bila ingat time dulu2. sekarang kalau ada problem kena setel sendiri nangis sorang2 sebab dah tak boleh nak drive sesuka hati gi bilik ko mcm dulu. walaupun aku seram nak lalu kat belakang FKA tu, tp sebab tau kalau jumpa ko mesti lepas tu semuanya akan ok, aku sanggup! thanks for the 12 years of friendship ( & still couting!!) – 5 yrs in SSP (my ever-dedicated secretary of choir club!!), 5 yrs in UTM and another 2 yrs = work-life. May Allah bless our friendship, Athirah.πŸ™‚

    :’)

    Ni dah boleh buat satu entry ni. Hehehe.

    suraya – yess! senang nak ingat tarikh kawen kan. alaaa lom lagilah, tunggu sampai muka dah betul-betul elok barulah aku tepek. ni dah 2 kali miss facial, and tak tau aku mcm alergic kat sumthing, muka aku dah naik balik 2-3 ketul jerawat.suraya, hang takde gi spa wat treatment satu body ke? gilah serenity spa tu!! mcm best je promotion pengantin dia siap ade untuk couple lagi. tapi bilik lain2 lah. hehehe.

  5. January 12, 2008 11:33 pm

    eh athirah, uploadla gambar pakai telekong tu!!! eh aku baru teringat kan janji2 nak belanja makan kat hotel five stars? sape ek yg janji tu?

    InsyaAllah, tahun ni aku doakan ko & Shera bertemu orang-nya tak lama lagi. Doa & usaha tangga kejayaan..insyaAllah.πŸ˜€

    Ohh ada sorang lagi, kawanku cik Nadiyah..tahun ni tau!!!!

  6. athirah permalink
    January 13, 2008 12:19 am

    mmg boleh jadi satu entry kalo mcmni!!! hihihi.. ya..ya..aku mmg akan ingat that moment ever. lagi2 masa teman ko g cari baju en faez for dinner mlm tu..ko nangis teruk giler tau! (if u still remember) hehhehe.. well.. that’s life. skang dah tough sket i guess.. ehhehe. Tak lama lagi dah nak jd mrs faez, so no worries!
    πŸ™‚

    kopi kapal api..hehehe..tido bilik ko ms first time ko bilik sorg, sebab ko takut!!..ahhaha..mmg memories ko sgt power! tp ko slalu angkut aku naik kelisa 5886 (betul ker no ni??) sbb aku takde transport..:) thanks a lot bebeh!

    argghh.. sedih bila ingat cerita lama.. of coz takkan bole ulang balik. And after dah sah menjadi isteri org..mesti life dah lain kan?? huuhuhuu..anyway, semoge semua prep ko berjalan lancar.

    ha..aku nak tambah lagi satu kerja GILA kita kat JB. Gi rumah Iwa, then kena balik sendiri ke UTM di tengah2 malam sampai sesat di jalan raya yang sunyi..tapi ast2 selamat gak sampai. fuh.. azie ade jgk time tu! wakakaka..

    Nasib baik aku tak cite kisah2 seram lagi kat blakang FKA tu.. kalo tak mesti setahun ko tak dtg bilik aku punye.Gang2 UTM aku yang kawin thn ni Farah (yg ngan faiz tu), Fathiyah & Azie.

    Meriah blog ko ni! suka baca..

    ok miz.. nites!

  7. athirah permalink
    January 13, 2008 12:27 am

    alamak..nak sambung lagi la!

    dulu kat JB kalo birthday kita slalu makan pizza hut. (ingat ke?) birthday aku je aku belanja, birthday ko pulak ko belanja. tp yg kelakarnya lama-lama kita sampai tertangguh2 nak belanja sampai ke next year nye.. biasela.. time2 blaja sengkek sket, dok shopping je aku sampai JPA scholar pun rasa tak cukup! hihihi..

    yang pasal belanje makan kat hotel tu,dulu kita berangan ko nak jadi Datin one day. Kalau jadi betul2 ko kena belanja kitorg makan kat hotel. ahahahha.. (rasanya makan hotel bukan sedap sgt kot!) hihii..

    weh,aku tak bole berenti tulis, better aku stop!

  8. aisya permalink
    January 13, 2008 7:14 am

    ha..tahniah thaniah atas dah dapat tarikh awai awai..yang kat belah laki tak tau lagi ek..baru teringat malam tadi Bf tulun bagi tau apebile faiz dah buat pengumumam dengan rakan rakannye tarikh comfirm awak cik mizah dengan faiz.. eh yek 23jum bday awak cik mizah? besh nye tarikh wedding dekat ngan tarikh besday..beshnye..nanti dapat hadiah anniversary +hadiah bday! tak saba nak tgk cik mizah duk atash pelamin..sure cantik..

    p/s: shafiq pun nak kawin bulan 3
    maybe cik cah tunang bulan 4..=P

  9. January 13, 2008 10:37 am

    hehehe, athirah.. kalau buat satu entry sure panjang cerita kita ni.

    aku ingat every single thing yg kat atas tu! very sweet memeories indeed (eventho ada part nangis2 teruk giler tu) aku rase kan ko yg slalu belanja aku thir. yg pasti aku ingat bilik2 ko every new semester. hehehe. rindu gilerrrrr kat kamu!

    tq ye cik cah, nanti awak kena kasi hadiah kahwin + hadiah besday k. awak dah nak tunang bulan 4 ke? boleh ke saye datang?πŸ˜‰

  10. aisya permalink
    January 13, 2008 1:03 pm

    of course la awak kene datang..pasal tuh kite nak tahu tarikh awak cik mizah.. insyallah..kite tak saba nk tgk awak!

  11. January 14, 2008 10:59 am

    yay! dah ttapkan date!
    slmt membuat preparation, kak mizah!πŸ˜€

  12. January 14, 2008 11:23 am

    alhamdulillah.. insyaAllah harap semuanya berjalan lancar smpi ke tarikh yg ditetapkan.

    tq kak aida!

  13. January 14, 2008 6:24 pm

    Congrats cik Mizah..πŸ˜€

    Start la prepare from now. Just pick one color yg u rase u pki cantekπŸ˜€

    Saye dr dulu mmg nk pki cream gold. Sbb kaler tu mewahπŸ™‚
    Baju plak variety kan la. Saye nikah pki lace, bsanding pki songket penuh, bertandang pki songket bunga tabur. Seme ade, hihiπŸ™‚ Saje bg idea.

    Semoga preparation awk bjalan lancarπŸ˜€

  14. shera permalink
    January 14, 2008 6:40 pm

    mizah & athirah,

    sila telephone each other utk me’recall’ cite2 lama anda berduaπŸ™‚

    penat nak baca..hahaha

    eh aku baru teringat kan janji2 nak belanja makan kat hotel five stars? sape ek yg janji tu?——> janji tetap janji. ada written agreement okays!

    InsyaAllah, tahun ni aku doakan ko & Shera bertemu orang-nya tak lama lagi. Doa & usaha tangga kejayaan..insyaAllah. —–> xperlu doakan..saya BELOM mahu kawen lagiks ;p

    will see u soon..very soon my everdearest (malas) captain *hugs*

  15. January 15, 2008 9:31 am

    thanks a lot cik Aien.πŸ™‚

    insyaAllah saya akan start prepare from now on. haa idea yg baguslah pakai jenis baju yg berlainan. nikah nak cari lace, sanding – bunga tabur, bertandang – x sure lagi.

    shahirah samsudin! hahaha. aku rasa nak buat entry la pasal kite-kite Rubians masa kat SSP dulu. eh ade written agreement ke? sape yg pegang? sape yg akan kantoi ni?

    yeah see u veryyyyyyyyyyyyyyyyy soon my ever-dedicated jugak makcik secretary of RUBY!πŸ˜€

  16. shera permalink
    January 15, 2008 1:30 pm

    aku ada d written agreement..remind me to bring that this weeknd.hahaha gotcha!

    yeay!

  17. January 15, 2008 1:51 pm

    hahahahhahaha.
    shera, pls dont bring it!

  18. January 21, 2008 5:02 pm

    ni kirenyer if aku nk bg wedding gift, aku bg skali ngan bday gift lanih?
    aku pon nk VIP seat…hopefully time tu aku da kawen..hahaha

Leave a Reply

