Skip to content

Of a bit of everything

September 9, 2008

Hehe. Finally I found the pengat pisang recipe from cik CT’s blog. Thanks cik CT! Oh balik ke Seremban pun tak sempat melepaskan keinginan pada pengat pisang Mak, apatah lagi untuk mintak resepi.😉 Rasa semangat nak buat ni! Tapi pasar Seksyen 6 tu petang-petang macam dah tak bukak je kedai jual pisang tu. So, will try to make it this weekend insyaAllah. Oh weekend ni pun encik husband dah pesan suruh masak. Hehe. Dapur dah lama tak berasap. Eh no, berasap je tiap-tiap hari, tapi kerana memanaskan lauk-lauk sahur yg ditapau dari rumah Mama.

Another colleague got pregnant this month!! So as at todate, we have four pregnant ladies in the department. Wooww! I hope we will get successful result this month so that I can join the preggies crowd soon. Pn Suraya dan Pn Kopi, marilah kita sama-sama berdoa. Ameen.🙂 Umie & Linda, kindly wait for your turn, ok?😉

Just now, my boss told me that I still hv a lot of annual leave to be cleared. I’ve already submitted the leave application form for Raya this morning. And I applied for two days – Friday 3rd Hari Raya & the next Monday. She suggested for me to take leave from Monday on the Raya week until Friday, and continue to the next Monday. Hahaha! Ada sesape tak dapat boss camni, suruh cuti cuti cuti je? For info, we have to clear our annual leave (which is definitely not as much as the entitlement for cik-cik pegawai kerajaan di HouseNo20)  before year ends. Carry forward is not allowed by the way.

Yeah, encik husband kata nak pergi pasar malam balik dari ofis karang! Boleh pesan putu piring! Dan celur-celur! (means yong tau foo). Hehe. Boleh tak dia kate “Tengoklah kalau ada” – tipu, memang ada je selalu! Grr! Itu sebenarnya alasan untuk 1) mengelakkan pembaziran dan 2) lebih menguruskan isteri.

P.s: HouseNo20 girls, updatelah cerita muffin korang (yg dibanggai tu) cepat!!!

P.s.s : Shera, waiting for your updates!

12 Comments leave one →
  1. Suraya permalink
    September 9, 2008 9:42 pm

    Mijahtul dipersilakan memotong turn aku.aku rela hati🙂 last month je aku duk ulang alik kl sabak more than 10 times.exhausted gle aku duk pk nk tdo ja sampai umah.tj pun sian tgk aku:-)ni pun aku kt dlm bas poli nk blk sabak bernam sambil meng’komen’ blog ko.erkk napela duk poli byk keje.x taaahaann.stresss agaknye sbb tu lom positive lg:-(

  2. September 10, 2008 8:00 am

    Kak Mizah,
    blom ade good news lagi dr saya so far. ABC start smlm…huhu.
    Hope to hear great news from u😉
    Pn Suraya, ape perkembangan?

    p.s:ABC – Allah Bagi Cuti😆

  3. September 10, 2008 9:00 am

    surayatul – tulah suraya aku rasa hang ni terlalu stress dan letih dengan kerja.nak conceive takleh stress2 sgt.so xpelah rilek dulu.kalau ade rezeki,aku potong turn ko la ek bebeh.hehe.🙂

    pn kopi – sila tengok jawapan puan tj.hihi ABC?😉 new term tuuu!! pray for my success ye kak.

  4. shera permalink
    September 10, 2008 11:06 pm

    “mengelakan pembaziran dan menguruskan isteri..perfect reason!”

    go faez go!

  5. September 10, 2008 11:22 pm

    Mizah.. all the best!! ekkekekek…tak sabar2 rasenye nak tgggu ko pregnant..boleh tak? ahhahah

    p/s: Farah yang dgn Faiz gang aku tu dah pregnant sebulan..eehehhehe..

  6. September 11, 2008 6:05 am

    Hmmm…samelah kite jugak.Pn Mizah dipersilakan memotong turn.

    rasenye sbb stress jugak nih.sbbnye makin lame, makin cpt plak cycle skang ni.i used to be ~44days.skang ni dh 30-35days.(eh dh mcm blog kaum-kaum ibu plak blog mizah nih) i can imagine bile mizah dh preggie nnti.sure lagi byk komen-komen & entries pasal motherhood/parenting nnti.

    Goodluck Mr & Mrs Chokie!🙂

  7. September 11, 2008 9:08 am

    shera – hahaha! yela tu. bini kurus hasben makin buncit.😉 sebab dia habiskan semua makanan aku.

    athirah – hihihihi! doakan aku thirah! tiap2 bulan aku akan akap camni.🙂 aku pun tak sabar nak tunggu aku sendiri pregnant!!!
    wahhh dah pregnant dan farah? bestnyeee!

    kak kopi – waahhhh lambat giler cycle awak! 30-35 dys tu pun kire byk gak la dr regular cycle kan? a’ah tulah insyaAllah bila dah pregnant nanti, entry2 mungkin akan lebih ke motherhood & parenting.🙂 best jugak kan?

  8. suraya permalink
    September 11, 2008 2:17 pm

    beb.aku br buat blog.tapi serba kekurangan la.cikgu baru nak gelabah belajar gune wordpress.haha..nah link http://www.suraya.maximumcube.com

  9. September 11, 2008 2:57 pm

    wah cekgu suraya dah bukak blog! kawan-kawan sile updet link anda. apelagi, dah ade blog ni updet tiap2 hari! jgn malas!!! hehe.

  10. zShuShu permalink
    September 12, 2008 12:46 pm

    suh enhusband beratur beli papa john hehehehhe.

  11. September 12, 2008 1:16 pm

    en husband tu tak rajin nak beratur panjang2 ni. takde harapan la nmpknye nak mkn papa john bazar ramadhan shah alam.hehehehee

  12. umie permalink
    September 13, 2008 12:55 pm

    aku akan Q mizah, dunt worry. aku camna nak ada tanda2, usaha jrg dilakukan..kehkehkeh

Leave a Reply

