Skip to content

Of the weekend & Anem’s Wedding!

May 21, 2008

First of all, saya demam teruk!

On mc today. Saya tak boleh bangun langsung. Tengahari, Nana my sis kejutkan untuk ke klinik. Di klinik pun hampir-hampir pitam & muntah, maybe sebab perut kosong sangat. Nak makan tak selera, tak makan perut masuk angin pulak. Balik dr klinik, makan ubat, terus sambung tidur sampai petang. Kesian saya.. 😦

Last Saturday, I went to rumah baru encik Faez, menolong sikit-sikit Mama & Lina menyusun pinggan mangkuk yang sangat banyak. Before that, we went to see the baju songket for bersanding at his side. Oh, saya akan pakai songket kaler merahhh! (merah lagi!!) Saya orang ke empatlah akan pakai warna merah ni. Aien – Dila – Sue – Me? πŸ™‚ Tapi, baju songket yang kami tengok haritu tak betul-betul merah, macam maroon purplish & Mama tak suka. So, coming Saturday kena datang balik untuk fitting songket kaler merah sebenar. Kalau tak puas hati gak kaler merah tu, kenalah buat baju baru.

On Saturday nite, we (Shera, Thirah, Hana & me) went to Anem’s berinai besar ceremony. Ohh, Anem sangat cantik in orange songket!!! And Thirah, kena jadi pengapit ‘bidan terjun’!

The bride

Pics stolen from Athirah. Thanks thir! Dah rindu kat korang!!! Banyak sangat nak cerita kat sini on my weekend with these girls, tapi saya sangat tak larat ni. You guys may check out Athirah’s blog on this, ok? πŸ˜€

Us

On the Sunday, lagi ramai turned up for Anem’s bersanding ceremony! Yana!! and her punk Perisik..hehe! Hey makcik have u seen the pics in Erin’s FB? Wth are u poiting at? Sure Shera tak perasaaaaaaaann!! Waaa miss u like h*ll!

The bride & us

Yana aka Cicak #2, Thir aka Cicak #1, Shera the camera freak, Mizah comel & Dilasue (bride gonnabes), Hana, Asmalita, Wawee & of courselah – The Bride – macam Kill Bill lak. Hehe. πŸ™‚

Sesi membetulkan tudung Shera. Penat-penat je aku buat cantik-cantik, pastu dia boleh bukak balik??

Everyone of Us

I’m fatter than ever! Arggghh!! Pls excuse my berlipat tummy. Tu sbenarnye baju tu, bukan perut. πŸ™‚ See? ramai kan yang datang. Rugi giler tertinggal kad kawen kat rumah. Kenalah aku beli setem banyak-banyak nak pos kat korang-korang. Yang dah lame giler tak jumpa – Tatong & Ili & Faezah. Emma, Effa & Pero the last time I met them was @ Farah’s wedding. Cipah, kecoh as usual – hahaha. Boleh pulak keluar term ‘sosej’ tu?

Selamat Pengantin Baru, Anem & Amir!

Afterall, kenduri kahwin Anem memang sangat meriah. Anem, congratulations to u & Meba! Moga kalian berkekalan hingga hujung nyawa. And macam biasalah harapanku kepada semua kawan-kawan yang baru kahwin ni, cepat-cepatlah dapat baby!! And SSPians, such a wonderful ‘giler’ moment meeting u guys! One more round at my wedding in a months time. Walaupun konfem aku takleh lah nak join korang giler-giler haritu, but pls make sure I see everyone of u there, tauu!

Sebulan lagi saya akan bergelar seorang isteri. Rasa macam sedihnya nak tinggalkan mak & abah & adik-adik. 😦

15 Comments leave one →
  1. suraya permalink
    May 21, 2008 8:15 am

    laaa domam ko..patotla senyaappp memanjang…
    beb..time nikah aku leh maintain x nanges lagi..aku terleleh ayaq mata time mak ayah adik2 bye2 kat tampin..sedey sioouutt

  2. May 21, 2008 9:20 am

    waaa aku rase aku akan nangis kot – walaupun skrg rs mcm tak nangis.hehehe.sedeynyeee.skrg baru aku rs cam haa tinggal sebulan lagi nak manja-manja dengan mak. 😦

  3. cik cah permalink
    May 21, 2008 9:46 am

    ala cian nye cik mizah..makan ubat key…cian kat awak..nih demam nak kawin la tuh..
    cik mizah cantikla songket merah hati tuh..tak sabar nak tengok nanti..kami anak beranak belah encik faez kamu pon semua dok menempah baju untuk belah kami..
    cik mizah ade taks sabtu nih?

  4. May 21, 2008 9:57 am

    huhu aku terpaksa balik awal laaaa…yeer m looking 4ward wedding ko..bleh gathering lagi..i miss my sahobat’96

  5. May 21, 2008 10:00 am

    a’ah cik cah. demam nak kawinla ni. πŸ™‚

    ye insyaAllah kite ade sabtu ni.jumpa nanti ek!

  6. May 21, 2008 10:03 am

    wei aku tag ko! sila jawab

  7. May 21, 2008 10:24 am

    yana ngade! nak roadtripping ngan perisik jek.make sure ko dtg tau! sejalan je dgn rumah bibi sharliza. tag tu nanti aku buat. miowww!

  8. May 21, 2008 4:41 pm

    ammvoiii, jeliter sungguh uooolsss..
    me cumer nak fantun sikit volee kan kan..

    Tanam nyiur gading, jual di pekan danok;
    lihat orang bersanding, bantal guling dipelok-pelok.

  9. May 22, 2008 9:25 am

    kak hamizah,
    alalalaa… awak demam ke??
    takpe demam skang, jd demam mase nk kawen πŸ˜‰

    saye pon da start rase sedih2 da ni.harap2nye saye dpt tahan utk tidak nangis mase akad nikah nnti.
    huhuuu…

    get well soon kakak!

  10. May 22, 2008 9:31 am

    kak kopi,

    demam saye dh ok.tapi still batuk-batuk yg teruk. 😦

    itulah,harap2 mase kawen nanti tak demam camni.nak bangun pun susah. yeaaay! lagi 2hari awak nak nikah! jumpa awak kt jb ahad ni! πŸ˜€

  11. May 22, 2008 9:32 am

    ..annndddd, tahan nangis tau mase akad nikah!!!

  12. erin permalink
    May 22, 2008 5:01 pm

    saya setuju kak mizz!! dey pointing ke mana ntah!! dahla 2-3 gambar berturut2 okeiii πŸ˜› kak sher perasan ke tak ntah..hehehe

  13. May 22, 2008 5:38 pm

    saye setuju jugaakkk! hehehe. well i dun think kak sher perasan. heheheheheh. πŸ˜‰

  14. May 24, 2008 12:30 am

    mizzah..!! mis u oledi.. =)

  15. May 24, 2008 11:58 pm

    athirrrrr, i laaggggiiikk forever missing u, ecewaah! kimsalam leng chai.hehehe.

Leave a comment