Skip to content

My contact lens went down the sink drain

February 3, 2010

I have a question for contact lens wearers – pernah tak jadi, korang dah bukak contact lens, cuci & lepas tu letak dalam contact lens case, pastu korang pun basuh-basuh muka ke gosok gigi ke mandi ke, lepas dah habis semua tanpa disedari korang bukak balik case lepas tu selamba je gi basuh balik case tu sebab ingat nak bukak contact lens yg kononnya masih ada dalam mata & terlupa yg korang sebenarnya dah selamat bukak contact & simpan dalam case tu? I bet you guys had done such thing at least once. It happened to me a few times before & again today. Geram kan? Membazir je, dahlah baru tukar lens baru last week. Itu nasib baik pakai disposable. Kalau pakai permanent one camno nak buat tu?

Ok, as usual, updates on Humaira. Bak kata my MIL, makin buas dah dia ni. Today when I picked her up, cikgu dia tunjuk lengan dia yg ada luka-luka sikit. Rupanya dia main toys kasaq sangat lepas tu gigit-gigit lengan sendiri. I know how she plays with toys  even at home, kalau dapat mini fan tu kat tangan habis diketuk-ketuk karpet or kadang-kadang ketuk kat muka. Ish ish. Kak Nor kat nursery tu cakap, muka comel tapi brutal. Ni ikut sapola ni.

Muka ikut Papa, comel & brutal macam Mama, kot?

Lebam kat pipi tu belum hilang lagi

Bagus dah pandai mengemas

Buku lebih sedap untuk dimakan dari dibaca, for now 🙂

My husband went out for a futsal game at almost 9 and I’m waiting for a phone call from him now. Patutnya dah habis main ni. Harapnya dia singgah minum kat mamak sebab tekak rasa nak makan roti bom. Oh tekakku makin sakit pulak harini since yesterday evening tak tau kenapa. Demam tak tapi nowadays I always get verrryy sore throat & I dont know why. Nak cakap makan aiskrim selalu definitely no no, dah lama tak makan aiskrim dah. 😦

Went to kenduri aqiqah & birthday at Aien’s place last weekend, and dapatlah jumpa Mukhlis yang dah genap setahun tu. Tapi halus je badan dia ni sure ikut Abah dia ni. By the way, Kak Aien samalah rambut anak kita tak banyak. Hehe. Happy 1st Birthday Mukhlis sayang. Takmo hisap puting selalu ok? Hehehe. Humaira ni ada 3 bulan lagi before Mama dia  restrict penyumbatan puting dalam mulut. Below pic, Mukhlis geram tengok pacifier kat mulut Humaira and trying to get his hands on it. Hehehe. Kesian ok, comel sangat. Rupanya Ibu dia cakap dari bangun tidor pagi lagi dia tak dapat puting.

Birthday boy nak try amik pacifier Humaira

Already 11pm now. I better prepare everything now – beg nursery Baby, iron baju kerja for both of us, basuh botol susu. I want a longer-than-usual sleep tonight! Till then.

* * * * * *

–  We’re going to Apau’s wedding @ Putrajaya this weekend.

– My dear SSPian cik Hana comel, I’ve just received your card last Monday. Congrats dear!

10 Comments leave one →
  1. suraya permalink
    February 4, 2010 8:42 am

    buntut bambam humaira ko dh ade iras jlo!seksi uuuu..anak ko ni kuat nanges tak?kalo kuat jgk mmg sah ikut ko!hahahaa

    aku dah 5 taun++ kot x pakai lense sbb aku sgt2 la susah nak jage menatang fragile tu.dah pakai mate asyik kering pulak.aku ingat lagik kat dewan kuliah air cond kuatnye mak oi berape kali lense tu nak terkeluar dari anak mataku.kesimpulannya aku pakai spek ajela

  2. murni permalink
    February 4, 2010 9:32 am

    geram aku tgk maira jr neh. comel sgt. tiap kali aku komen mesti tulis camnikan, nak wat camana memang aku geram sgt tgk maira jr neh. weii bak roti bom 8 keping kat aku, hahaha gile tamak..

  3. February 4, 2010 10:45 am

    mizaaahhhh,
    org penah tau tgh cuci2 lens lepas tu lens tu KOYAK! dah la pakai permanent! masa tu baru je 2/3minggu tukar. Memang “buta” sebelah mata la kejap. Nasib baik la power tak tinggi mana 😛

    ala, sekeping je ke gambar birthday bash mukhlis… saya dok tunggu ibu mukhlis update blog dia… takde pun lagi.

  4. February 4, 2010 10:57 am

    Surayatul – bunttut bambam ni aku ingat nak beli legging yang ade gmbr kat buntut muke kuceng ke baru best skit amik gambar merangkak hehe.

    wah lame giler bebeh ko tak pakai contact. aku ni dpt bonus nak buat spek baru alergik beb tepi telinga aku sebab spec skrg ni coating kat bingkai telinga mcm dah hilang. baru sedar dah 2 tahun rupenye. sekali buat spec RM500 melayang. nasib orang rabun banyak..hehe.

    Mek Mur – yeee mek. bila lagi lepas ni nak jumpe maira sr and zayyan bambam. mek ko kan terer masak,cube la try skali buat roti bom sendiri. ko tebar2 je atas frying pan. aku rasa sure ade punye resepi kat internet.

  5. February 4, 2010 11:24 am

    kak Kopi – my first lens was a permanent one. and i managed to use & keep it carefully everytime for more than a year. once tukar jek pakai disposable, ha kau, skit2 terkoyak la, jatuhla. tapi permanent lens memang tahan skit & tak cepat koyak. hihihi. power tak tinggi mane takpe kak. ni kalau power mcm saya yang kerabunan tahap maksimum ni camno nak buat. pakai spec jelah jawabnye.

    a’ah tak byk pun amik gambar haritu. tapi xpe, kak Aien nye photographer ramai haritu. tunggu je update kat blog dia.

  6. suraya permalink
    February 4, 2010 4:29 pm

    aku pun cm ade kadang2 kegatalan di telinga.oo itu alergik ke?kekdg aku buh bedak elok la pulak.gile ganas ko sampai coating hilang.ko rajin bukak2 ke bende tu.org2 rabun maksimum mcm ko dgn aku mmg baloi beli spek sekali melayang setengah ribu..waa gituh.

    ko taknak ke try lasik.aku mcm dh usha2.tp kejap nak kejap takut.boleeyyy..

  7. February 5, 2010 3:12 pm

    alergik le tu. tahla dah 2 tahun kot surela tertanggal. padahal esprit ni.hairtu mase buat contact lens baru, cina kedai kat shah alam tu pun saje2 citer kat aku psl lasik tu sebab die tengok akunye power tinggi sgt.aku maybe tak takutla sebab die laser je kan bukan ade bedah2 masuk pisau dlm mata ke hehehe.

  8. shera permalink
    February 7, 2010 6:37 pm

    saya tidak pakai contact lense..so, sekali pon x pernah experience kejadian spt anda..ahahaha..sakit hati x bc statement aku…

    baby humaira brutal mcm mak? hmmmmmmmmm ahahahaha..sgt kesian tgk pipi dia begitu…tp xpe..tetap comelss..nak gigit!

  9. Shazlinda permalink
    February 11, 2010 6:45 pm

    mizah….bertapa comel nyer baby….huhuhu…cam faiz la…copy paste…xper…org tua kate lawa kalu anak ponpuan ikut muka ayah dia..hehehe..lame gilo x jpa…uwaa!!!

  10. February 15, 2010 9:06 am

    series maira muke papa…bile laa Cik Ja nak jumpe ni?!!mama maira pegi holiday plak mase auntie Hana kawen semalam…aisehh…

Leave a comment